Ordinul 180 – monta ca pe vremea IAS-urilor si CAP-urilor

Controale ANZ la crescatorii de bovine, ovine si caprine! OBLIGAȚII ALE SOLICITANȚILOR DE SPRIJIN; Agenția Națională pentru Zootehnie; stiri agricole

“Povestea Ordinului 180”…

Ca urmare a numeroaselor discuții/declarații/intervenții și a participării în data de 13.07.2020 la întâlnirea de la MADR, cu principal subiect de discuții Ordinul 180/30.06.2020, se impun următoarele precizări:

Ordinul a fost preluat “copy/paste” după Ordinul 861/2003, care la rândul său a fost “conceput” după alt ordin mai vechi, de dinainte de ‘89. Deci “modelul” acestui Ordin, emis în anul de grație 2020 este un ordin valabil pe vremea IAS și CAP!

Interesantă abordare și “munca asiduă” a Autorității (in)Competente din România…

Între timp România a devenit membru al Uniunii Europene, trebuie să respecte legislația UE și trebuie să țină cont de realtățile/necesitățile actuale ale zootehniei;

Rugăm conducerea MADR, personal pe Dl. Ministru Adrian Oros, să ne comunice care au fost acei fermieri “din marea creștere”,cum ni s-a spus ieri la MADR, care au solicitat/analizat/agreeat acest Ordin de Ministru;

Repetăm întrebarea/întrebările adresate de crescătorii de bovine/ovine referitoare la faptul că deși au existat cel puțin 5 adrese oficiale cu solicitări din partea asociațiilor conducătoare de RG, referitoare la acest Ordin și neconcordanțele pe care le cuprinde de ce nu a existat nici un răspuns din partea ANZ/MADR?

Câteva probleme mai tehnice din cuprinsul Ordinului:

”Bonitarea se face de către reprezentanții OJZ, împreună cu medicul veterinar și…reprezentantul Consiliului Local”??? Bonitarea este o acțiune tehnică, efectuată de specialiști care dețin cunoștințe și au calificare în domeniu. În acest moment în România nu există bonitori calificați, care să fie recunoscuți oficial nici măcar în țară, cu atât mai puțin în stăinătate. Cum poate un consilier local sau “specialist” din cadrul unei primării să-și pună semnătura pe o fișă de bonitare?

Cum întocmesc în luna Ianuarie Oficiile Județene necesarul de tauri și…programul de montă pentru toți crescătorii din județ, pe ce bază, cu ce informații și cum vor gestiona aceste date, în cazul în care ar reuși să le adune?

”Art.19: lunar, până în data de 10, punctele de montă vor transmite la Oficiile Județene de Zootehnie tabele nominale cu femelele montate și produși obținuți, pentru luna anterioară, în vederea constituirii bazei de date pentru ameliorare și reproducție în zootehnie”!!!

Care bază de date, SICASA, care este NEFUNCȚIONALĂ și pe care am așteptat/rugat/solicitat ani de zile ANZ/MADR să o pună la punct, pentru a putea fi utilizată de Societățile de Ameliorare, fapt care nu s-a întâmplat, fiind nevoiți să dezvoltăm pe cont propriu și cu banii fermierilor aplicația ACBCR, pentru a putea gestiona multitudinea de date pe care noi le colectăm/prelucrăm/gestionăm în încercarea de a ameliora rasele pentru care efectuăm servicii către fermieri.

Ar mai fi multe probleme tehnice și/sau juridice pentru care considerăm că acest Ordin contravine legislației naționale și mai ales europene și intereselor legitime ale fermierilor pe care îi reprzentăm, fapt pentru care acest Ordin NU POATE/NU TREBUIE să fie aplicat!

Nici măcar dacă este “cosmetizat” acum la MADR..

Punct de vedere al Asociatiei Crescatorilor de Bovine pentru Carne din Romania

Related posts

Leave a Comment