Nave ucrainene blocate de mai multe zile în Marea Neagră, lângă Sulina

Nave ucrainene blocate de mai multe zile în Marea Neagră, lângă Sulina. Pierderi suplimentare de 150.000-200.000 de dolari. Stiri agricole

Nave ucrainene blocate de mai multe zile în Marea Neagră, lângă Sulina

Aproximativ 100 de nave se află în Marea Neagră lângă portul Sulina; ele așteaptă să treacă prin Canalul Sulina. Aceasta este cea mai convenabilă și cea mai adâncă cale către porturile dunărene din Ucraina, România și Moldova.

Aproape o treime dintre navele blocate trebuie să ia mărfuri ucrainene de cereale din porturile ucrainene de pe Dunăre. „În România nu sunt destui piloți pentru a transporta nave prin canal, pentru că nu erau pregătiți să crească traficul de marfă ucrainean”, – descrie cauza aglomerației, fondatorul companiei de consultanță The Charterers, Oleg Solodukhov.

Ucraina a exportat peste 70% din totalul mărfurilor prin porturi maritime, valoarea acestora ridicându-se la aproximativ 47 miliarde de dolari. După începutul războiului declanșat de Rusia, toate porturile ucrainene, cu excepția porturilor dunărene, și-au încetat operațiunile.

Ca urmare a războiului, în porturile ucrainene de pe Dunăre s-a mărit activitatea de patru ori, potrivit ministrului adjunct al Infrastructurii, Iuri Vaskov. Acum, conform Ministerului Politicii Agrare, acestea reprezintă 24% din exporturi.

Partea română nu poate conduce mai mult de cinci nave pe zi, ceea ce este mult mai puțin decât este necesar. Cu câteva săptămâni în urmă, timpul de așteptare pentru trecerea canalului era de patru până la șapte zile, a spus Solodukhov. În fiecare zi aglomerația crește. O navă ajunsă astăzi trebuie să-și aștepte rândul pentru a trece prin canal timp de aproximativ trei săptămâni.

Perioada medie de așteptare este de 14 zile, a declarat Ivan Kasinyuk, partener la firma de avocatură AGA Partners, specializată în dreptul comerțului internațional.

O oprire de două săptămâni la gura Dunării îi costă pe proprietarii mărfii aproximativ o treime din costul transportului . „Acum armatorii nu calculează timpul din momentul sosirii în port, ci din momentul intrării în ambuteiaj”, spune Solodukhov.

Acest lucru duce la pierderi suplimentare de 150.000-200.000 de dolari pentru un lot de 3.000-6.000 de tone de orice marfă, a declarat purtătorul de cuvânt al Neptune Lines, Andriy Sokolov.

Cum se rezolvă problema

Potrivit unei surse Forbes din Ministerul Infrastructurii, Ucraina a oferit României mai multe opțiuni pentru deblocarea canalului:

  1. măriți perioada de mișcare permisă a navelor cu două ore (acum canalul funcționează numai în timpul zilei);
  2. permite trecerea navelor pe timp de noapte în caz de aglomerație;
  3. crește viteza maximă admisă;
  4. să înregistreze navele care sosesc pe radă în timp ce acestea așteaptă sosirea navei, și nu în portul Sulina;
  5. să înființeze dane suplimentare în punctele de control de frontieră și vamal în portul Sulina pentru a asigura controlul a cel puțin șase nave simultan (în prezent sunt doar două dane);
  6. să efectueze transbordări raid în porturile Sulina și Constanța, precum și pe fluviul Dunărea de 61 de mile (în lipsa capacității portuare libere a porturilor)

Ucraina s-a oferit, de asemenea, să transfere piloți din porturile ucrainene închise împreună cu echipamente în România. Sokolov spune că acest lucru nu va rezolva problema penuriei de piloți, deoarece recalificarea durează cel puțin un an. Doar secțiunile parțiale ale canalului, care sunt greu de trecut, pot accelera rotația piloților, spune Solodukhov.

Nave ucrainene blocate de mai multe zile în Marea Neagră, lângă Sulina. Pierderi suplimentare de 150.000-200.000 de dolari. Stiri agricole
Nave ucrainene blocate de mai multe zile în Marea Neagră, lângă Sulina. Pierderi suplimentare de 150.000-200.000 de dolari. Stiri agricole
după un material Forbes

Related posts

Leave a Comment