Polonia are un program dedicat de promovare în România şi ne vinde produsul mai ieftin pe piaţa noastră. Ce să mai vorbim să ajungem noi să exportăm în Polonia?
România este singura ţară din Uniunea Europeană care nu mai are un program de promovare a produselor agroalimentare peste hotare susţine pentru Ziarul Financiar Ştefan Pădure, preşedinte al Asociaţiei pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR) şi vicepreşedinte al Federaţiei Naţionale Pro Agro. Până în acest an, România avea un program de promovare a exporturilor, dar a fost blocat de ministrul economiei Claudiu Năsui, care a sistat finanţarea acestuia.
„În sectorul cărnii de pui avem preţuri, să spunem, la acelaşi nivel cu Polonia, dar după ce iese produsul pe poarta fermei din România, preţul mai creşte cu 30-50%, iar dacă statul intervine cu instrumente care să acopere costurile, nu se poate vorbi de competitivitate. Polonia are un program dedicat de promovare în România şi ne vinde produsul mai ieftin pe piaţa noastră. Ce să mai vorbim să ajungem noi să exportăm în Polonia?“
„Haideţi să facem un program prin care să fie monitorizată permanent şi ajutată industria alimentară, pentru că, în sectorul cărnii de porc, de exemplu, avem o capacitate de procesare de trei ori mai mare decât producţia de carne de porc”.
„Trebuie să venim şi cu instrumente de susţinere a producătorilor şi de promovare a produselor“. „Să nu uităm ca buzunarul consumatorului este acelaşi, indiferent de unde vin produsele, că vin din interiorul ţării sau din spaţiul intracomunitar sau extracomunitar.“
sursa: Ziarul Financiar