Cum funcționează o fermă de 150 hectare în Germania
Ferma este situată în Böckingen. Este administrat de familia Wagner, iar produsele sale sunt vândute sub marca Wagner. Familiei Wagner lucrează 150 de hectare și are trei direcții de activitate. Cultivă grâu, porumb, lucernă, ceapă, usturoi, căpșuni, afine, cartofi, roșii, dovlecei și castraveți. De asemenea, au livezi de pruni, piersici și mere.
A doua direcție este creșterea animalelor. Viței la îngrășat, găini pentru carne și ouă.
A treia direcție este legată de a doua — producerea de metan din dejecțiile animalelor, atât pentru nevoile proprii, cât și pentru vânzare.
Din cele 150 de hectare, o treime este proprietate, iar restul este arendat. În acest sezon au cultivat cartofi pe 20 de hectare, grâu pe alte 20 de hectare. Au o livadă de meri pe încă 10 ha, pruni pe 1 ha, căpșuni pe 2 ha, și usturoi pe 1 ha. Restul suprafeței este cu porumb, din care 40 de hectare sunt siloz pentru a hrăni animalele din fermă. De asemenea, cultivă porumb pentru comercializare.
În prezent au la îngrășat 300 de capete tineret taurin. De asemenea, 2.000 de găini ouătoare și alte 2.000 pentru carne.
În ultimii ani, au crescut tauri din trei rase diferite pentru carne – Aberdeen-Angus, Limousin și Simmental. Fiecare dintre aceste rase necesită abordări diferite. Sunt pe stabulație. Porumbul, lucerna, toate furajele sunt cultivate în fermă. Cumpără doar suplimente minerale. Taurii din rasa Simmental sunt vânduți clienților angro. Angus și Limousin sunt vânduți clienților finali. Toți tăurașii sunt îngrășați de la 2 luni până la 18 luni. Greutatea la sacrificare este de aproximativ 350-400 kg.
Pe lângă familie, la fermă lucrează permanent 1-2 localnici. Se apelează la muncitori sezonieri din România din aprilie până în octombrie, care vin deja de 20 de ani.
Despre sprijinul statului
Hölger Wagner: „Nu avem un astfel de sistem în care statul să ofere „stimulente” pentru începerea unei afaceri, de exemplu. De asemenea, trebuie să acoperim singuri toate costurile de producție. Numai munca sistematică cu fertilitatea solului, cu tehnologii, poate crește veniturile. Trebuie să investim multe resurse în pământ, să fertilizăm solul, iar controlând aceste procese, ne putem planifica recolta și profiturile. Cu cât este folosit solul mai intens mai bine pregătit, fertilizat în mod competent cu elementele necesare, cu atât mai precis este posibil să se calculeze costurile, să se determine tehnologii și să se planifice recolta. Am pus la punct toate schemele tehnologice și astfel putem conta, de exemplu, pe 9-10 t/ha de grâu anual. Cu toate acestea, există puțin sprijin din partea statului. Primim subvenții de 2% din cifra de afaceri”.
Deciziile sunt sprijinite de către consultanți. Wagner subliniază necesitatea ca fermierii începători să apeleze la consultanță de specialitate. Un fermier cu experiență poate apela la ei, dacă, de exemplu, are anumite întrebări tehnologice. Ești sfătuit ce pesticide și îngrășăminte să utilizezi în anumite situații și în ce cantități. Ce lucrare a solului este mai bine să efectuezi. Dacă există probleme cu culturile pe câmp, ce măsuri ar trebui luate etc.
În general, în Germania, nu toată lumea poate începe o afacere agricolă! Este nevoie de un certificat de absolvire a unui curs de pregătire de specialitate de 3 ani. Inclusiv autorizații pentru utilizarea îngrășămintelor, pesticidelor și a altor produse agrochimice. Un astfel de certificat este obligatoriu în lista de documente pentru deschiderea și înregistrarea unei afaceri.
Desfacere
Ca mulți alți fermieri din Germania, o parte din produse sunt vândute de ei înșiși. Vând legumele, fructele, ouăle. La fel și produse gata preparate – conserve de casă, gemuri din fructe, sucuri, paste etc.
De asemenea, cooperează cu distribuitori care vând produsele Wagner în magazinele lor. În general, produsele Wagner sunt deja un brand cunoscut și de încredere. Cartofii sunt vânduți și unor mari retaileri, precum Lidl.
după un material Superagronom