Cum poate influența consumatorul dezvoltarea economiei?
Patriotismul consumatorului este prezent de câteva decenii în multe țări europene foarte dezvoltate. Ce este și cum afectează economia?
Patriotismul consumatorilor nu este o tendință nouă. Este cunoscut de câteva zeci de ani și popular în țări foarte dezvoltate, precum Germania sau Franța. Vă permite să construiți o economie stabilă bazată pe alegeri informate ale clienților. Patriotismul consumatorului este să ia decizii corecte de cumpărare și să sprijine producătorii interni.
Însă consumatorul român, modern, nu vrea să depună mult efort atunci când face cumpărături. Preferă supermarketurile – locul unde găsește tot ce are nevoie, iar produsele agroalimentare românești cam lipsesc.
Un impuls pentru dezvoltarea pieței interne
Pentru fermele mici și mijlocii, cel mai important factor de dezvoltare este cererea pentru produsele pe care le oferă. Cu cât este mai mare cererea, cu atât mai bine pentru fermier. Prin urmare, alegând produse fabricate în țara noastră, ajutăm companiile din diverse industrii și aceasta este dimensiunea patriotismului consumatorului contemporan.
Dacă consumatorii români aleg produsele companiilor naționale, nu numai persoanele direct implicate vor beneficia de aceasta, ci și o serie de companii care cooperează cu acestea. Toți beneficiem indirect. Deși avem o perioadă de liberalism economic și o economie de piață liberă, fiecare țară încearcă să-și protejeze piața. Piața internă este, de asemenea, extrem de importantă pentru fiecare sector al industriei.
Nu suntem întotdeauna conștienți de faptul că România este o piață mare în Europa. Puterea sa este dată de cei aproximativ 20 de milioane de cetățeni, cu o înclinație mare pentru consum. De aceea, putem ajuta în mod eficient companiile noastre alegând produse românești care se caracterizează prin calitate ridicată.
Calitate ridicată a produselor agroalimentare românești
Societatea noastră a fost întotdeauna deschisă pentru produsele străine, în trecutul comunist acestea făceau obiectul dorinței noastre, în anii ‘90 erau considerate mai bune. Alegerea alimentelor românești, inclusiv a produselor lactate românești, a legumelor, a fructelor, nu este un sacrificiu din partea consumatorilor. Alegând alimentele produse în țară, susținem economia românească.
De peste un an, economia globală se luptă cu criza cauzată de pandemia de coronavirus. De aceea, merită să susțineți fermierii locali ale căror produse sunt de înaltă calitate, mai ales în acest moment dificil. Și patriotismul consumatorului și evaluarea ridicată a calității produselor interne sunt cele care construiesc o economie puternică.