Piața europeană
Prețurile grâului au crescut din nou ieri, în contextul dificultatilor aprovizionării din porturi. Serviciile feroviare, în Franța, sunt in continuare perturbate de greve.
Pe scena internațională, Egiptul a lansat inca o licitație pentru grâu. Livrarile sunt planificate pentru perioada 1-10 martie. Competiția va fi din nou acerba între graul provenit din zona Marii Neagre și cel de origine franceză. De asemenea, putem remarca achiziția a 137 000 t de porumb, de origine opțională, de către Coreea de Sud.
Petrolul brut se retrage din cauza unei relaxări relative a tensiunilor dintre SUA și Iran.
În Europa, temperaturile rămân anormal de ridicate. Precipitațiile sunt eterogene pe continent: nestve în vest și cu deficit nest.
Piața americană
Piețele au fost in expectative ieri asteptandu-se semnarea acordului comercial parțial dintre SUA și China.
Importurile de soia din China au fost reluate; efectivul de porci a fost redus puternic și în prezent se reconstruiește sectorul de crestere a suinelor.
Prețurile grâului au scăzut ușor, contrastând cu tendința de pe Euronext. În ultimul său raport, USDA a spus că suprafața de grâu din SUA ar putea fi mai mare decât se așteptau analiștii.
Prețurile porumbului sunt ferme.
Ieri, la cumparare au fost 12 000 de loturi de porumb; la vanzare s-au inregistrat 3.500 de loturi de soia și 3.000 de grâu.
Piața Mării Negre
Ritmul ridicat al exporturilor observate în Ucraina este bine susținut de logistica feroviară. Eficiența s-a îmbunătățit semnificativ față de anii precedenți. În luna decembrie, au fost reduse întârzierile la mersul trenurilor sau la recepția mărfurilor. Această îmbunătățire ar trebui să fie pe termen lung. Într-adevăr, în 2019, operatorul feroviar de stat a reușit să transporte 35,3 Mt de cereale pentru export, ceea ce reprezintă cu aproximativ 30% mai mult decât în 2018.
Această îmbunătățire se explică prin: creșterea numărului de vagoane private destinate transportului de cereal; punerea în aplicare a unei politici care favorizează stațiile capabile să încarce 44 de vagoane în mai puțin de 48 de ore; absența condițiilor de iarnă a jucat de asemenea un rol în eficiența îmbunătățită a sistemului în această perioadă cu trafic mare.